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Vorrede auff den Propheten Sacharia
DJeser Prophet ist nach der Babylonischen Gefengnis gewest / Vnd hat / sampt seinem gesellen Haggai / Jerusalem vnd den Tempel helffen wider bawen / vnd das zerstrewet Volck / wider zusamen bringen / Auff das widerumb ein Regiment vnd Ordnung im Lande angericht würde. Vnd ist fur war der allertröstlichsten Propheten einer / Denn er viel lieblicher vnd tröstlicher Gesichte furbringet / vnd viel süsser vnd freundlicher wort gibt. Da mit er das betrübte vnd zerstrewet Volck / tröste vnd stercke / den Baw vnd das Regiment anzufahen / welchs bis daher grossen vnd mancherley widerstand erlidden hatte / Solchs thut er / bis in das v. Capit.
JM. v. weissaget er / vnter einem Gesicht des Brieues vnd Scheffels von den falschen Lerern / die hernach komen solten / im Jüdischen Volck / die Christum verleugnen würden / Welchs Gesicht noch heutiges tages die Jüden betrifft.
JM. vj. weissaget er vom Euangelio Christi / vnd dem geistlichen Tempel in aller Welt zu bawen / Weil jn die Jüden verleugneten vnd nicht haben wolten.
JM. vij. vnd viij. hebt sich eine Frage / Darauff der Prophet antwortet / tröstet vnd vermanet sie abermal zum Baw vnd Regiment / Vnd beschleusst da mit solche Weissagung seiner zeit vom widerbawen.
JM. ix. gehet er in die zukünfftige zeit / vnd weissagt erstlich / Cap. x. Wie der grosse Alexander solte Tyrum / Zidon vnd die Philister gewinnen / Da mit die gantze Welt geöffenet würde dem zukünfftigen Euangelio Christi / Vnd füret den König Christum zu Jerusalem ein / auff einem Esel.
ABer im. xj. weissagt er / das Christus von den Jüden verkaufft solt werden / vmb dreissig Silberlinge / Darumb er sie auch verlassen würde / Das Jerusalem endlich zerstöret / vnd die Jüden im jrthumb verstockt vnd zerstrewet solten werden. Vnd also das Euangelium vnd das Reich Christi vnter die Heiden komen / nach dem leiden Christi / da mit er vorhin / als der Hirte / geschlagen / vnd die Apostel / als die Schafe / zerstrewet solten werden / Denn er muste vor hin leiden / vnd also in seine herrligkeit komen.
JM letzten Capit. da er Jerusalem verstöret hat / Hebt er auch auff das Leuitisch Priesterthum / sampt seinem wesen vnd Gerete vnd Feiertagen / vnd spricht / Es werden alle geistliche Ampt / gemein sein / Gotte damit zu dienen / vnd nicht mehr allein des stammes Leui. Das ist / Es solten ander Priester / ander Fest / ander Opffer / ander Gottesdienst komen / welche auch vben kundten / ander Stemme / Ja auch Egypten vnd alle Heiden / Das heisst das alte Testament rein abgethan vnd weggenomen.