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Vorrede auff den Propheten Hesekiel
HEsekiel ist mit dem Könige JechanJa / Gleich wie Daniel vnd andere mehr / williglich ins Gefengnis zu Babel gezogen / nach dem Rat Jeremie / da er jmerdar riet / Sie solten sich dem könige Babel ergeben / so würden sie leben / Vnd solten nicht widerstreben / sie würden sonst zu grund gehen / Jeremie am ein vnd zwenzigsten. DA sie nu gen Babel komen waren / wie Jere. xxiiij. anzeigt / vnd sie freundlich tröstet / Da gieng die vngedult an / vnd rewete sie vber alle mas seer / das sie sich ergeben hatten / Weil sie sahen / Das die / so zu Jerusalem blieben waren / vnd sich nicht ergeben hatten / noch beide Stad vnd alles inne hatten / vnd hoffeten Jeremiam zum Lügener zu machen / vnd fur dem Könige zu Babel sich wol zu verteidigen / vnd im Lande zu bleiben. HJEzu holffen nu getrost die falschen Propheten / so jmer wol trösteten zu Jerusalem / als solte Jerusalem nicht gewunnen werden / Vnd Jeremia muste liegen / als ein Ketzer vnd Abtrünniger. Damit lieff vnter (wie es pflegt zu gehen) Das die zu Jerusalem sich rhümeten / als die redlich vnd fest bey Gott vnd dem Vaterlande hielten / Jene aber hetten sich ergeben / vnd Gott verlassen / sampt dem Vaterland / als die Trewlosen vnd Verrheter / die auff Gott nicht trawen noch hoffen kundten / Sondern schlugen sich zu jren Feinden / vmb solcher losen Rede willen Jeremie / des Lügeners etc. Das beis vnd erbitterte die recht / so gen Babel sich ergeben hatten / vnd ward jr Gefengnis nu zwifeltig. O wie manchen weidlichen Fluch sollen sie dem Jeremie gewündscht haben / dem sie gefolget / vnd er sie so jemerlich verfüret hatte. DARumb erwecket nu Gott zu Babel diesen Propheten Hesekiel / die Gefangen zu trösten / vnd wider die falschen Propheten zu Jerusalem zu weissagen / vnd Jeremias wort zu bestetigen. Welches er auch redlich thut / vnd viel herter vnd mehr weissaget / wie Jerusalem solt zerstöret / vnd das Volck / mit Könige vnd Fürsten vmbkomen. Vnd verheisst doch darunter die widerkunfft vnd heimfart ins Land Juda. Vnd dis ist das furnemeste stück in Hesekiele / das er zu seiner zeit geübt hat / vnd treibts bis an das xxv. Capitel. DARnach streckt er seine Weissagung auch auff alle andere Lender vmbher / so auch vom Könige zu Babel solten zeplagt werden / Bis an das. xxxiiij. Da folgen denn feiner vier Capitel / vom Geist vnd Reich Christi. Darnach von dem letzten Tyrann im Reich Christi / Gog vnd Magog. Vnd am ende bawet er Jerusalem wider / vnd tröstet damit das Volck / das sie wider heim komen sollen. Aber im Geist meinet er die ewige Stad / das himlische Jerusalem / Dauon Apocalypsis auch redet.